Institut Sofar : Your burning desire!!!!!

>> Wednesday, December 29, 2010

Kenangan hampir 28 tahun yang lalu tersirat kejap diingatan bila diberi kesempatan untuk berbicara santai bersama guru-guru Sekolah Rendah Islam ABIM seramai 46 orang pada 28 Disimber 2010 yang lalu.

Kuliah santai yang lebih merupakan sesi "ice breaking" mengambil masa selama hampir 4jam setengah telah membuka era baru kepada guru-dan bakal guru yang bakal memulakan sesi pengajaran tidak berapa lama lagi.

Kesempatan bersama para guru tersebut telah digunakan untuk menjentik minda mereka bagaimana membina personaliti keguruan. Pengalaman yang dibina selama ini telah diturunkan sedikit demi sedikit untuk mereka membina motivasi diri supaya sejajar dengan aspirasi ABIM.

Sesungguhnya, 4 jam setengah itu terasa seperti hanya beberapa minit yang lalu kerana seronok melihat gelagat guru-guru tersebut ceria sepanjang sesi tersebut berjalan. Kertas feedback yang dikumpul selepas sesi selesai membuktikan bahawa teknik dan approach yang diguna boleh diaplikasi lagi kerana ternyata berkesan untuk mereka menjana pemikiran baru. Lebih menyeronokkan, apabila terdapat komen-komen yang minta sesi itu disambung lagi pada masa hadapan.. Alhamdulillah.......

Percayalah , diri ini akan memberikan kesemua kemahiran pedagogi jika sesi seperti itu dijalankan lagi. Sesungguhnya, ilmu serta pengetahuan bersama Institut Sofar pada tahun 1981-82 sebagai pelajar Tingkatan Enam ,28 tahun yang lalu menjadi burning desire untuk berbakti kepada alma matar!!!! VIVA INSTITUT SOFAR!!!!!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin