PTK B bintang dan B tanpa bintang!!!

>> Saturday, October 31, 2009

Hari Rabu 28 Oktober 09, semua penyarah yang ambil PTK dapat slip keputusan. Ada yang dapat lebih awal melalui SMS 36363. Saya pun dapat juga melalui SMS tapi tak puas hati selagi belum tengok 'black and white'. Tengahari, sdra Mazda turun ke pejabat utama, dan tolong ambilkan slip tersebut.Tahniah!! tulis Timbalan Pengarah pada slip tersebut. Aiik!!pelik juga, bila tengok orang lain pun ada ucapan tahniah juga. Ramai tertanya-tanya, nape yang awak ada B* dan orang lain tulis B jer. Tanda * (bintang) buat orang tertanya-tanya akan maknanya. Yang tiada * tu apa maknanya..Rupa-rupanya, yang B tanpa * tu adalah tanda pengesahan dalam gred jawatan, yang B ada * tu kena ambil PTK lagilah tuu..Alhamdulillah, saya tergolong dalam B tanpa * (ada 7 orang lagi dapat B tanpa *). Tahniah buat rakan-rakan yang dapat B tanpa *.

Khamis, 29 Oktober 09, kali ini bintang-bintang kebesaran istana pula bertaburan di bumi Afzan. Dari sumber "CNN", dikhabarkan ada 11 orang rakan yang bakal dianugerahkan bintang dan pingat dari Tuanku Sultan Pahang. Sekali lagi tahniah buat mereka semua. Khabarnya ada yang dapat PJK. AAP,AMP dan SMP. Selebihnya dapat PPISMP dan PISMP!!!! (lupa kPli, ada P juga)Oklah tu, dapat juga 'P'nya. Jangan Piiiirah dan Pooorah dahlah!!!. Pada mereka yang dapat pingat, semoga mereka lebih bersemangat dalam menjalankan amanah negara.

Jumaat, 29 Oktober 09, sedikit jamuan kesyukuran di JIP.Terima kasih pada Dato Pengarah, Timbalan Pengarah, Hjh Salbiah, Dr Rita, En Nordin, En Roziky dan semua rakan JIP yang hadir pada hari ini kerana sudi meraikan hidangan nasi lemak ayam goreng. Turut hadir En Adenan(bekas SUG/yang akan ber'haji' minggu depan). Koktel dan puding "air tangan" Cik Rosini yang "nyaman" serta buah dokong yang 'ummph' dari Raub (sdra Mazda tolong belikan) dan Nescafe Jantan 'beraroma' yang dibancuh oleh sdra Fauzi Hassan. Semua licin dan selamat dihadamkan. Terima kasih semua.

Jumpa lagi......

2 comments:

Admin October 31, 2009 at 11:11 AM  

teringin pula nk mkan puding
cik rsini nie, hehe..

Hairi Yahya November 1, 2009 at 1:18 AM  

nanti sy bgtau dia...lagi nak makan ape?

Blog Widget by LinkWithin