berTUGAS kembali......

>> Thursday, October 29, 2009

Isnin, 26 Oktober 2009, saya melapor diri semula ke kampus indah di Lembah Lipis.Terpegun dengan tulisan besar di lereng bukit, Pusat Kecemerlangan Pedagogi Peribumi, Pusat Kecemerlangan Bahasa Melayu dan Pusat Kecemerlangan KoKurikulum. Tulisan yang jelas terpampang dan boleh dilihat dari jauh sungguh membanggakan. Bagi mereka yang melalui jalan menuju ke Padang Tengku atau dari Padang Tengku ke bandar Lipis tentu teruja untuk mengetahui apakah sebenar maksud tulisan-tulisan tersebut. IPGM KTAA ini nampaknya membawa misi besar untuk masyarakat dan negara amnya.

Rutin hari pertama selepas "berehat" selama tujuh bulan adalah melakukan "thumb print". Ramai kawan-kawan bertanya khabar sama ada datang bertugas atau berziarah saja. Pada mereka saya jelaskan kenapa perlu hadir bertugas dan kaitannya dengan Perintah Am Bab C / perkara CUTI. Alhamdulillah, mereka prihatin dan faham keadaan saya. Seronok punya kawan-kawan yang "caring"...
.
Masuk jabatan, terasa aura JIP cukup melegakan. Kemesraan dan gurau senda kawan-kawan menceriakan suasana pagi walaupun masing-masing sibuk mengisi markah di komputer jabatan.

Hari ni tak ramai student datang jumpa kat jabatan, jumpa kat luar tu ramai juga. Idayu, Atikah, Nur Atikah dan Najwa dari BM/PJ/ datang bertamu. Borak-borak dan bertanya khabar mcmana mereka berDEEPAVALI? Yang pasti kami ceria.....

Selasa, 27 Oktober, macam biasa, ramai kawan yang tak jumpa semalam masih mengulangi soalan yang sama. Dah bertugas atau jalan2? Jawapan pun macam syemalam jugelah encik..

Sekitar jam 8.30 gitu, datanglah Anis, Engku Farhana, Hidayah dan Nurhidayah, mengadu bilik kelas deme diambil orang, jadi kami bergelandangan mencari tempat berteduh. Hampir sejam lebih kami bertukar cerita Deepavali. Diaorang ni dari unit Mate Sem 2. Geng ni kalu berdepan nampak "cool" jer tapi bila sms, fuuhhhh,kelakar giler!!!

Lepas grup tadi 'chow', datang pula geng lagi kelakar, Syazana, Sakinah, Liana dan Siti Timah, geng ni yang buat haru biru masa gi Sabah bulan Mei dulu. Cakap sikit, gelak, cakap sikit, ketawa, Gelak dan gelak, tak sangka dah hampir sejam lebih masa berlalu. Betullah orang kata ketawa tu satu terapi yang baik untuk menghilangkan gundah gulana!!!Agaknya, sape buat dia orang ketawa? Ehem-ehem, kura-kura dalam perahulah......

Pendekata, dua hari dok 'panaskan' kerusi kat jabatan taklah membosankan apatah lagi rakan-rakan JIP sedia membantu menghulurkan bantuan jika diperlukan.....

Cukuplah dulu ya, jumpa lagi.

p/s: sorilah, blog ambo tak dak gambarlah.....

1 comments:

ahsfantasy24 October 30, 2009 at 8:30 AM  

eh3 ad nme kte larh..
nie syg lbih kt enck nie..
:)

Blog Widget by LinkWithin