Blog oh blog!!!

>> Saturday, October 31, 2009

Berada di Jabatan Ilmu Pendidikan sentiasa membawa keceriaan. Pagi, tengahari , petang dan waktu nak balik pun, suasananya cukup ceria dan seronok.Watak-watak yang wujud dengan berbagai pembawaan sering menyebabkan kami sering ketawa bersama. Minggu ni, isu yang jadi bahan sendal menyendal (senda guraulah tuu) adalah perihal blog.

Al maklumlah zaman IT ni, semua orang berusaha mencanggihkan diri dengan dunia moden. Ada orang suka Facebook, Friendster, Twiiter dan ada yang cukup dengan e mail jer. Di kalangan rakan-rakan di JIP tu, adelah sorang dua yang masih belum 'berblog'. Mereka nilah yang sering diusik sebagai 'ketinggalan keretapi'. Mereka juga disyorkan mengalihkan meja mereka ke suatu sudut dengan ditanda dengan "kawasan tanpa blog", Adus!!!bisa-bisa betul bola tanggung rodong-rodong nih. Lebih memeritkan bila ada rakan blog cadang supaya dibuat baju T hanya untuk orang yang ada blog!!Fuuhhh, semangat betul rakan-rakan 'memotivasi' rakan lain supaya segera mempunyai blog..

Sebenarnya, usikan manja rakan-rakan blog banyak tertuju pada Cik Rosini yang cun tu!!. Nak ditakdirkan, dia antara rakan yang masih belum punya blog berbanding rakan-rakan yang lain. Tambah seronok bila syekali-syekala dia membalas usikan kawan-kawan dengan jawapan-jawapan yang 'ummph' juga..Saya ni jadi nasi tambah jer!!!Blogger JIP suka usik dia walaupun ada juga rakan lelaki JIP yang lain yang juga masih belum punya blog. Biasalah, positive dan negatif, baru ada 'ummmph'. Lagipun , Cik Rosini sering berada dalam jabatan, jadi keceriaan dan usik-mengusik menjadikan hari-hari berlalu dengan pantas!!!!

Untungnya, saya dah ada blog. Dan blog saya tu kira oklah juga (perasan), jadi saya tidak termasuk orang yang kena 'bola tanggung'. Hakikatnya, blog tu bukan dibuat sendiri tapi hasil 'work smart' dengan webmaster saya (rahsialah orangnye). Ada juga rakan JIP terkejut dengan blog 'abang' yang cantik tuuhh!!!Buat sendiri ka? Nape? Tak percaye ke?

Jadi, pendekkan cerita, buatlah blog sebelum dunia blog bertukar ke dunia lain.. Best wooo ada blog niiihh...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin