Fuhhh, banyaknya kereta baru weh...

>> Sunday, November 1, 2009

Catatan ini sekadar nak lahirkan rasa kagum bercampur "gumbira" bila banyak perubahan berlaku sejak tuhuh bulan "menjauhkan" diri daripada IPTAA. Kali ni bukan nak sentuh tentang perubahan fizikal yang berlaku pada bangunan dan lanskap IPTAA tetapi kepada kereta baru kekawan.

Minggu lepas 26 hingga 30 Oktober 2009, saya kembali berada di kampus yang semakin indah ini. Sewaktu sdra Ismail mem"parkir"kan kereta rasminya di tempat parking berdekatan dengan terminal bas, terbaris rapi kereta-kereta pensyarah yang sudah saya tak cam siapa pemiliknya.

Maka terluncur soalan, kereta sapa tu Mail? Lalu sdra Ismail, mengkhabarkan siapakah pemilik Mercedes-mercedes, Toyota-Toyota Wish, Honda-Honda (bukan honda cup bang!!), Vios, Hilux-Hilux dan macam-macam lagi. Plat nombornya pun masih sekitar CCM gitu!!! Wauuu!!! teruja juga hati nak tahu dan berborak dengan pemilik-pemiliknya. Bukan apa, saje nak tanya, berapa harga, berapa depositnya, lepas tu nak congak-congaklah kot-kot ada kemampuan....kalau tak boleh beli boleh tumpang-tumpang tenggek jadilah yop!!!

Ada juga khabar angin bertiup kencang mengatakan , bilangan kereta baru akan terus bertambah dalam sehari dua lagi......Akhirnya, baru saya tahu ramai kekawan dapat durian runtuh beberapa bulan yang lepas, apa taknya? tunggakan naik gred dari DG 41 ke DG 44, dari DG 44 ke DG48. . Masing-masing "ngap" tujuh lapan ribu ringgit Malaysia sorang weh!!DG 48 ke DG 52 tu tak payah cakaplah ya jumlahnye. Itu belum campur duit claim lagi. Baguslah, masing-masing menyumbang kepada ekonomi negara apabila wang ringgit beredar dalam pasaran kan-kan?

Kereta staf sokongan pun dah banyak dan baru, Ada Viva, Kenari dan Kancil, paling tidak pun dah bertukar warna,,,pokoknya banyak yang baru beb!!! Bro-bro motor jangan jealous pula bila oarang lain tubuh Kelab Hilux, Kelab Honda, dan apa2 kelab yang sewaktu dengannya!!!

Jumpa lagi.....

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin