mencari keserasian..(3)

>> Tuesday, October 19, 2010

Awak tengoklah cara dia jalan!!!!

napenyer? apa masalah cara dia jalan? saya makin keliru.

Rakan J saya makin bersemangat untuk menceritakan suatu perkara yang sangat sensitif malahan boleh dikategorikan sebagai fitnah.

Rupanya , isu rakan saya yang tak kahwin telah diinterpretasikan dengan berbagai persepsi. Sekali fikir terasa lucu. Apa taknya, cara orang tu melangkah kiri kanan, depan belakang pun boleh dijadikan ukuran untuk melabelkan seseorang tu gay atau lesbian.

Saya juga dilarang berkawan dengan dia!!!, gitu sambung rakan J saya.

Perggghhhh, itu dah melampau, balas saya pula. Sampai hati orang tu menabur fitnah pada rakan J saya. Dah lah di labelnya rakan saya sebagai gay, di larangnya pula rakan J saya berkawan dengan rakan saya tadi.

Sekali dengar memang rasa lucu, tapi dua kali fikir terbayang betapa dangkalnya pembawa fitnah tersebut. Bolehkah cara berjalan seseorang itu boleh dijadikan alasan dan bukti menuduh seseorang itu gay atau tidak. Sedih memikirkan betapa mentaliti yang sedemikian juga wujud di kalangan mereka yang bergelar intelektual!!!!

Kepada rakan J saya tu, saya terpaksa huraikan kenapa rakan saya tak kahwin dan menafikan hujah dangkal yang hanya beralasakan cara berjalan untuk menafikan tuduhan tersebut. Secara peribadi, perbuatan menabur fitnah itu, ibarat menikam dari belakang dan sebagai sahabat beliau, fitnah tersebut turut saya rasai.

Justeru kepada pemfitnah tersebut, bertaubatlah dan berjumpalah dengan mangsa fitnah agar terlepas dari seksa di akhirat nanti. Itu pun kalau dia yakin tentang adanya hari Akhirat........

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin