Mohon mencadangkan.......

>> Monday, February 28, 2011

Petang khamis lepas, terambil Surah Yassin yang menjadi tanda kepergian arwah Haji Bahruddin Abdullah pada 16 Feb 2009, tahun yang lalu. Seperti yang saya tulis tentang arwah ni dalam "perginya seorang mentor", saya terasa terpanggil untuk menelefon Dato Mazlan yang kini menjadi Pengarah JPN Pahang.


Dengan panggilan telefon yang terganggu dengan sedikit gangguan bising, Dato bagitau yang dia berada di Ladang Muadzam Shah/Ladang Tabung Haji gitu.

Nape , Hairi?
Gini Dato, saya mohon mencadangkan agar Dato mencadangkan sebutir bintang kebesaran buat arwah yang banyak berjasa sewaktu hayatnya. Sekadar ingatan saya, arwah adalah SUG Setiusaha Gerko /Ko Kurikulum) yang disegani sewaktu berkhidmat di maktab. Malahan jadi Pengerusi SUG seluruh maktab di Malaysia, banyak berkorban wwang, masa, buah fikiran , wang ringgit dan mesra dengan semua orang.

Gitulah, ingatan saya yang tak kunjung padam terhadap arwah..kalau ada orang menyebut, harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama, arwah termasuk dalam senarai tersebut!!!! Al Fatehah....

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin