Program Transformasi.....Kem Matematik UPSR di kg

>> Tuesday, February 8, 2011

Alhamdulillah dan syukur serta terima kasih kepada isteri tercinta dan kepada cikgu Sarina Yusuf yang menjadikan program Kem Matematik UPSR , 3,4,5 Feb 2011, di Kg Simpang 4, Batu Kurau menjadi sebuah kenyataan. Pada awalnya berdebar juga sebab para student yang diajak utuk datang tidak dapat memberikan komitmen pada peringkat akhir. maklumlah, program mengejut dan mereka ada program sendiri.

Namum syukur Alhamdulillah, isteri tercinta cikgu Hasnora Ismail dan cikgu Sarina telah memberikan komitmen seratus dua puluh persen. Ternyata program yang melibatkan murid-murid sekitar kg kelahiran saya ini yang terdiri daripada murid tahun 3,4,5,dan 6 sangat teruja dengan program tersebut.

Sewaktu slot pertama dilaksanakan, terdapat 25 orang, meningkat menjadi 34 orang dan akhirnya mencapai 50 orang. Target awal sekitar 30 orang sahaja. Yang lebih mengujakan, murid-murid yang hadir ini bukan sahaja dari kg simpang 4 saja tapi ada yang pulang dari Ipoh, Johor, Selangor serta kg-kg lain juga mengambil kesempatan memperbaiki keupayaan mereka dalam subjek Matematik tersebut.

Lebih menyeronokkan, terdapat ibu bapa sendiri datang menghantar anak-anak walaupun mereka bukan tinggal di kg ini. Tahniah atas kerjasama semua pihak. Program lima slot, pagi, petang dan malam tersebut akan terus menjadi pemangkin kepada subjek-subjek lain dan mungkin duluan kepada aktiviti=aktiviti lain yang juga tersenarai dalam prgram transformasi.
Kepada murid yang berjaya dalam penilaian di akhir program, saya ucapkan tahniah dan pembakar semangat kepada yang lain. Gambar-gambar mengenai program akan di upload ke facebook tak lama lagi...

Alhamdulillah juga kerana ekoran daripada itu, ramai anak-anak muda kg ini berjanji untuk memberi sokongan kepada program-program berikutnya....Alhamdulilahhhhh ......syukur atas nikmat yang Allah berikan sepanjang program ini berjalan...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin