Dengarlah rintihan kami...

>> Wednesday, February 23, 2011

Orang JPN datang tahu marah-marah,
orang PPD datang tahu marah-marah,
bukan nak tunjuk cara meningkatkan pretasi tapi asal datang kondem itu, kondem ini, semua tak betul, semua tak kena...lantaklah, apa korang nak kata, yang kami tahu, kami dah buat segalanya. Kami tak duduk diam, kami tak tidur walaupun jauh dari pemerhatian JPN, pantauan PPD, kami pun tahu, kami pun tahu hukum halal haram makan gaji buta.

Tapi pernahkah orang JPN, orang PPD, orang kementerian, kaji dan ambil tahu kesukaran mengajar di kalangan masyarakat Orang Asli.

Tahukah mereka sifat dan sikap serta hati budi masyarakat orang Asli. Adakah mereka membuat pertimbangan dan perkiraan yang sama antara masyarakat luar dengan masyarakat pedalaman.??

Pernahkah mereka dihadapkan dengan bau badan anak-anak murid Orang Asli yang adakalanya hampir nak termuntah? Adakah mereka dah biasa dengan bau hancing dan tahi yang dibuang merata-rata?

Atau pernahkah mereka terpaksa meredah hutan rimba mencari murid-murid yang tercicir sepanjang bulan-bulan tertentu?
Banyak lagi yang nak kami rintihkan. Sesungguhnya, walaupun diunderate oleh pihak-pihak tertentu, jiwa kami tetap tabah memperjuangkan taraf pendidikan yang lebih baik kepada masyarakat pedalaman.

Kami pun mahu jadi guru cemerlang dan sekolah terbilang dan bukan menjadi kumpulan terbuang!!!!!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin