Cabaran perjuanagan bermula...

>> Tuesday, February 8, 2011

Petang 5 feb 2011, yang lepas, sedikit cabaran mula menunjukkan belang. sedikit mencabar kesungguhan diri yang kerdil ini yang ingin memberikan sesuatu buat desa tercinta. Dengan tegas, diri ini mempertahankan misi dan visi yang sudah aku lafazkan sejak 5 disember 2010 yang lalu...program transformasi kg simpang empat tidak akan undur ke belakang lagi.

Cubaan untuk menikam dari belakang aku patahkan dengan hujjah-hujjah yang akhirnya menelanjanginya yang hanya bergerak atas gerak nadi yang tidak menjadikan Suunah perjuangan para Nabi dan Rasul dalam membina ummah gemilang sebagai pedoman. Pada hal, dengan hidayah yang Allah swt berikan, sebahagian misi sudah mendapat pertolongan Allah swt.

Dengan tegas aku mengatakan bahawa Rasullullah saw menjadikan pendidikan atau tarbiah sebagai asas perjuangan dan bukannya ekonomi. Pembangunan ekonomi hanya menjadi pelengkap kepada ketamadunan manusia. Lebih malang, hujjah yang dikeluarkannya bukan berdasarkan pemerhatian atau pembacaan yang mendalam tetapi lebih bersifat "empty tank speak louder"!!!

Bangkangannya mengenai jangan disentuh soal Ketua Kg, naik taraf balaisah dan tanah Bukit Wang ternyata berdasarkan kebekuan otak dan kebutaan hati serta mata walaupun terbuka /celik luas...

lalu sebagai jalan keluar, aku mencadangkan dia agar membaca "masterpiece" novel IMAM oleh Sasterawan Negara Dato Abdullah Hussin...

Semoga Allah swt memberi hidayah padanya.......

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin