Reunion SDK SPM 80...

>> Tuesday, March 1, 2011

Sikit-sikit reunion, sikit-sikit reunion.
Itulah yang sering bermain dalam kepala otak saya sejak akhir-akhir ini. Perasaan ingin bertemu semula dengan kawan-kawan sekolah yang membesar bersama-sama waktu zaman remaja dulu sering membuak-buak di dada.

Pelbagai peristiwa telah dilalui tika umur menjangkau setengah abad. Seibu satu macam cerita nak dikhabarkan, Suka, duka, pahit, manis, seronok, berjaya, gagal dan semuanya nak diluahkan sesama sendiri.

Mungkin dah ada yang bergelar atuk dan opah. Dah ada menantu, dah bercucu dan dah berbesan. Maklumlah, bagi rakan-rakan perempuan tentulah telah lama bertemu jodoh dan dah tentu memiliki cahaya mata lebih awal.

Dan tak lupa, dah ramai juga yang telah pergi menemui Ilahi. Yang barah otak, ada yang angin pasang, ada yang kanser payu dara dan macam-macam lagi punca kematiannnya. Dan melihat suasana beginilah, keindahan berkawan dan bersahabat lebih 30 tahun yang lalu menjadi motivasi untuk segera bertemu semula. Sekali lagi, aku terpaksa memikul /menggalas usaha untuk mengadakan reunion tersebut. Semoga niat untuk menyambung silaturahim ini semula akan dirahmati Allah swt.

1 comments:

Anonymous March 2, 2011 at 6:33 PM  

Dah minta Fauzi and Syam assist hang.... othwise hanya tinggal plan jer... bila nak meeting?

Blog Widget by LinkWithin