YB Mela....

>> Friday, May 21, 2010

Acapkali peristiwa begini berlaku tanpa diduga. Itulah kebesaran Allah swt dalam mengatur perjalanan hambaNya. Seperti biasa, sewaktu dalam perjalanan pulang ke Jerantut, kami akan mencari "pot-pot" yang sesuai untuk minum petang. Adakalanya, gerai goreng piasang dengan air kelapa, adakalanya gerai cendol, adakala di Seri Ajji dengan mee gorengnya.

Cuma siang tadi kami dapat pot baru. Kedai makan kat Kg. Mela telah dibuka sejak beberapa hari yang lalu. Dilihat dari mata kasar , kelihatan agak menyelerakan kerana setiap petang ramai pengunjung kedai kopi ni. Nampak bersih dan kawasan parkingnya pun luas. Berdepan pula dengan SK Mela.

Seperti di sebutkan awal tadi, memang peristiwa ni tak dirancang. Setelah duduk dan memesan makanan dan minuman, datang Perdana V6 berlogo Ahli Parlimen. Ahhhh,Datuk Saharom datang weh!!! Bila dia keluar, saya lantas mengangkat tangan dan memberi salam. Maklumlah,kita kenal YB,cuma YB tak berapa kenal kita..Biasalahkan. Setelah menjawab salam, YB bertanya khabar dan datang dari mana. Pulang dari maktab dan nak balik ke Jerantut. Waktu tu kami berlima dengan dua buah kereta berasingan. Rupanya YB bertemu dengan JKKK agaknya. Kerana sekejap saja dia duduk, berderet orang-orang kuat kampung ni membuntuti beliau. Kami tak campurlah perbualan beliau dengan juak-juaknya. Cuma setiap yang datang sambil mencari tempat duduk, kami salami kerana maklumlah masuk kampung orang. Penuhlah kedai baru ni dengan anak buah YB Lipis.

Kami dengan hal kami. Mee goreng mamak telah selesai kami hadamkan, kueh popiah dan goreng pisang selamat dalam kandungan, air pun dah kering dalam cawan. RM 18.70 .Jom, kita balik. Dengan tongkat di kedua-dua ketiak, saya melangkah dan baru YB perasan. Kenapa ni? Accident Dato!! Tu kat depan masjid Kerambit.

Lantas dia mencadangkan agar jangan berulang dan duduk jer di Lipis, tapi saya pula membalas cadangannya supaya Dato tolong luruskan jalan Jerantut-- Lipis nih!!!!Lalu dijawabnya, awak kena bagitau JKR lah, saya pula jawab, Datolah yang patut bagitau!!!!!

Zaim kata, awak ni ada sentuhan politiklah!!!!!!!

1 comments:

Anonymous June 30, 2010 at 3:13 PM  

wah sempoi pnya crita..hahah

Blog Widget by LinkWithin