REUNION SDK SPM 80

>> Friday, October 23, 2015

Meriah !!!!
Terbaik!!!
Awesome!!!
Nanti buat lagi bro....!!!!

Gitulah lebih kurang luahan perasaan kawan-kawan bekas  pelajar Sekolah Menengah Dato Kamaruddin (SDK) yang pernah mengambil peperiksaan SPM tahun 1980. Sudah hampir 30 tahun berlalu selepas masing-masing membawa haluan. 30 tahun, satu jangka masa yang telah mengukir seribu satu peristiwa dengan berbagai nada, sedih, gembira, suka, duka, pahit, kelat,payau,jerih, perit. Masing-masing berkongsi cerita sambil disulami gelak tawa sepanjang berkampung di Sempeneh River Front sempena cuti Hari Kebangsaan yang lalu.

Namun untuk menyusun rancangan agar menjadi kenyataan bukan satu perkara yang mudah walaupun tidak mustahil. Kerjasama serta perhatian semua bekas pelajar sangatlah perlu diberi perhatian utama. Ternyata, program yang disusun dengan melalui dua perubahan tarikh dan tempat akhirnya berjaya menghimpun seramai lebih 60 orang peserta bersama ahli keluarga masing-masing.

Dengan diberi mandat sebagai koordinator, beberapa kali mesyuarat AJK telah dijalankan bagi menyusun, menyelaras dan membuat pembahagian kerja. Walaupun ini merupakan reunion yang ketiga, tapi inilah kali pertama ia diadakan di kampung tanah kelahiran para peserta. 

Sumbangan seekor lembu bagi menjadi menu utama pertemuan kami telah dimanfaatkan sebaik mungkin dengan berbagai cara masakan kampung yang cukup ummmmppphhhh!!!! Chef Ramli Dombak dan krewnya telah dapat memenuhi citarasa para peserta dengan sup gearboxnya hingga menjilat jari.

Memori terindah terakam lagi bila kehadiran beberapa orang bekas guru yang pernah mengajar kami sungguh mengujakan. Mereka tidak menyangka akan dijemput untuk bersua muka kembali dengan sebahagian bekas murid yang kini sudah bergelar dengan pelbagai pangkat dan kedudukan...bak kata orang, budimu cikgu, tetap kami kenang !!!!.

Hingga tulisan ini dinukilkan, dunia whatsapp grup SDK masih riuh dengan peristiwa RU di Sempeneh walupun sudah tiga bulan berlalu..!!!!

Terima kasih kepada kawan-kawan yang menyumbang dan yang hadir sehingga terciptanya peristiwa bersejarah itu...sayang muma ketat-ketat (ikut stail Najik Ahmad)

dulu remaja sekarang....hang fikir laa sendiri!!!

antara bekas guru yang hadir

sesi bertukar hadiah

sebahagian daripada rakan-rakan yang sempat bergambar...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin