Like dan comments....

>> Friday, October 23, 2015

dah berapa yang like?
dah berapa komen masuk? 
dah berapa ramai seen??

ha ha ha , gitulah gamaknya yang bermain di fikiran setiap kali sesuatu post dihantar ke laman muka buku@ facebook. Waima bila tukar gambar profail pun, itulah juga yang mendesak-desak jiwa pemilik muka buku membukanya selepas beberapa ketika. Jika ramai yang 'like' dan ditambah pula dengan komen yang bernada positif...huhhhh Subhanallah...seronok bagai nak rak gayanya. jalannya pun sambil tersenyum-senyum sorang diri..al maklumlahhh..ramai peminatlah katakan...

Itulah lumrah kehidupan. Semua orang mahu dirinya dipuji dan jangan sekali-kali dikeji. Eloklah begitu.,untuk apa kita mengeji mereka dikhalayak ramai. Jika betul ikhlas, kita boleh 'pm' kepada pemilik post tersebut. Bagitau elok-elok apa yang tak kena dengan post hang tu!!!

Elok juga diucapkan terima kasih jika post yang kita terima membawa makna dan kebaikan kepada kehidupan kita. Maklumlah, dalam dunia tanpa sempadan atau global village, semua yang terjadi di serata dunia boleh dicapai dalam sekelip mata. Tak perlu terbang jauh untuk mengetahui perkembangan dunia, cukup hanya sekadar sebuah gajet pintar yang berharga Rm 500 ke atas!!!

Cuma kecanggihan dunia komunikasi kini perlu diawasi dengan benteng ilmu dan iman. Itulah benteng yang boleh menahan seribu satu macam info yang tersebar tanpa kawalan. Jika mengharapkan pemerintah sahaja menapis itu dan ini, rasanya hancurlah citra negara. Kerana itu, iman dengan ganjaran dosa dan pahala sahajalah yang menjadi 'filter' kepada segala macam halimunan ini..

Fikir-fikirkanlahhhhhh..

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin