Lahirlah seorang jurutera

>> Monday, October 26, 2015









Tarikh 25 Oktober 2015, di bumi Seri Iskandar yang terletaknya Kampus Universiti Teknologi Petronas, lahirlah seorang lagi jurutera petrolium bergelar Ijazah Sarjana Muda dengan Kepujian. Itulah anak sulung kami yang bergraduat pada majlis konvokesyen di UTP semalam.

Terkabullah sudah sebuah niat abah dan mama melihat anaknya bergelar seorang yang berijazah selepas mengorbankan seluruh penat lelahmu selama hampir lima tahun di kampus nan indah itu. Abah dan mama juga berbangga, Along akan jadi ikutan dan idola adik-adik yang lain dalam mengejar cita-cita dan impian. Bukan itu saja, rupanya, Along juga akan diperhatikan oleh cucu atok yang lain . Mereka menjadikan Along sebagai 'benchmark"kerana  Along kan cucu sulung atok!!!

Abah tidak berkecil hati kerana Along tidak berada dalam First Class Homour tapi sudah cukup berbangga bila nama Along tersenarai dalam Second Class Upper dalam buku konvo tersebut. Rupanya , Along adalah batch yang ke 15 keluaran UTP.

Harapan abah dan mama, ijazah yang Along perolehi tidak sekadar pada kelululasn tapi harus terpancar pada budi pekerti dan terus menjadi anak yang solleh

Tahniah dan semoga Along terus berjaya dunia akhirat!!!!


0 comments:

Blog Widget by LinkWithin