Picnic di Lembah Kiol...

>> Sunday, February 28, 2010

27022010sabtucutimaulidurasul

Salam, kami gerak kul 9.00 pagi. Ok tak en.?
Berapa orang?
Yup ....5,
sape?
saya, zana, ain, izati dan anis..
ok, hati2 bila memandu...

jam 10.30 pagi,,,
hello encik, kami dah sampai kem tentera.
ok, cari stesyen minyak Shell, nanti say jemput kat situ.

Demikianlah ghairahnya 5 sekawan tadi menuju ke pekan Jerantut untuk berkunjung ke rumah saya. Kecil tapak tangan nyiru say tadahkan. Atikah dan kawan-kawannya dari sem 1 unit psv tu memeng dah lama nak rasa air tangan saya memasak. Jadi supaya tak kempunan, saya pun tolonglah masak-masak..tolong tengok jer...he3.

Siap masak jam 1.30 petang, kami dah "set" untuk mandi sungai. Jadi semua makanan dimasukkan dalam bonet kereta dan kami bergerak ke Lembah Kiol kira-kira jam 2.40 petang. Semua dah solat dan perut pun belum lapar sangat. Jarak sungai tu dengan rumah saya kira-kira 15km saja dan jalan menuju ke sana pun sangat baik..

Mereka berkesempatan melihat perkampungan orang Asli Sg Kiol dan dua unit pelatih IPGTAA sedang mengadakan program di SK Sg Kiol. Kami terus ke hulu sungai dan ramai orang turut berada di sana. Apa lagi, Atikah and the gang pun cari pot yang sesuailah.

Bila dah letih mandi, perut mula lapar. Kami makan penuh selera. Ada pula sambal durian dengan ulam buah kerdas yuuuu....cian kat anis, dia tak makan durian rupanya...cium bau jelah...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin