Saya tunggu encik di Kundasang!!!!!!

>> Monday, August 15, 2011

Adussss!!!!!
Gitulah, sedikit gambaran yang dapat saya gambarkan keseronokan dan keterujaan Sri Liya dan rakan-rakannya seramai 12 orang dari Unit PSV Sem 2 yang mengikuti ajakan saya untuk berkunjung ke Sabah tempohariSetelah merancang sejak tahun 2010, akhirnya projek kami untuk mengenali bumi Sabah telah tercapai.

Dengan Atikah sebagai ketua grup, kami berlepas ke Kota Kinabalu dengan penerbangan Airasia dalam dua penerbangan yang berasingan. Tarikh kami pergi adalah pada 15 Julai lalu dan selamat pulang ke bumi Afzan pada 17 Julai. Pengalaman tiga hari dua malam di Sabah sangat positif. Sememangnya, di dalam kuliah-kuliah saya bersama unit tersebut, cerita-cerita mengenai Sabah sering menjadi bahan sampingan untuk menceriakan suasana p&p. Cabaran saya untuk membawa mereka mengenali Sabah sudah tersahut.

Kini ada antara mereka mula membayangkan untuk menjadikan Sabah sebagai negeri untuk mereka mencurah khidmat bakti apabila tamat pengajian mereka nanti. Keindahan dan semangat mengembara mereka telah tercabar apabila melihat keteguhan Gunung Kinabalu. Kini Pasar Filipin, Kinabalu Park, Kundasang, Ranau, Poring, Kg Luanti, Ladang Teh Sabah, pekan Menggatal dan Bandaraya Kota Kinabalu sudah tidak asing kepada mereka. Hanya masa dan takdir Ilahi sahaja yang akan menentukan hajat serta cita-cita mereka tercapai suatu hari nanti.

Tahniah buat Atikah, Zana, Qatrun, Diayana, Ilham, Anis, Seri Liya, Zati, Ain,Sahira, Husna, Norsyafika .... jika ditakdirkan lagi, kita akan meninjau pantai timur Sabah pula di lain penerbangan !!!!!!!!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin