Rofidah.....

>> Monday, August 15, 2011

Sengaja saya menitipkan entri ini sebagai tanda penghargaan buat rakan yang baru kukenali tetapi sangat menjaga erti persahabatan.

Sewaktu dalam cuti sakit akibat pembedahan semula pada 20 April 2011 dan disambungg lagi dengan cuti semester pada bulan Jun, KJ memaklumkan bahawa Jabatan menerima dua orang pensyarah baru dan salah seorangnya adalah untuk unit Pra Sekolah. Saya hanya mengiyakan sahaja makluman tersebut kerana masih tidak mengetahui rupa dan budi bahasa orangnya lagi.

Alhamdulillah, selepas cuti semester berakhir, orang yang dimaksudkan terlihat di depan mata. Bukan rupa paras dan tubuh jadi ukuran tetapi tutur katanya serta perilakunya jadi kebanggaan. Sikapnya yang terbuka, sering bertanya itu dan ini dan lebih menyeronokkan, kebajikan saya menjadi perhatian utamanya. Adakalanya, saya dibuatkan minuman, disediakan biskut dan ditanyakan sebarang keperluan. Lega tak terhingga rasanya jika dia berada di jabatan. Kini , sudah jadi kenangan kerana saya pun dah berpindah ke IPG lain.

Semoga sahabat yang saya tinggalkan itu terus berjaya dan cenderamatanya berupa buku "Jangan Bersedih" akan menjadi tanda ingatan persahabatan ini.

Terima Kasih Rofidah Hassan!!!!!!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin