Mohon beri maklumat tuan....

>> Wednesday, November 4, 2015

Alhamdulillah dan syukur.,ucap hati kecilku disulami rasa riang dihatiku saat menatap email itu.

Itulah email yang ku terima sewaktu membuka kotak inbox dalam yahoo.mail pagi tadi. Teruja dan sungguh meransang motivasiku. Sudah lama tidak menulis dan menghantar artikel kepada mana-mana penerbitan atau suratkhabar.

Namun sejak pulang dari UPSI tempohari, semangat untuk menulis kembali berkobar-kobar. Sejarah sosial dan ekonomi sering menjadi topik penulisanku. Ini juga didorong oleh kejayaan kecilku sewaktu sesi pembentangan penyelidikan anjuran IPG yang lalu.

Sejak dari itu, satu persatu, hasil kerja serta ilham menulis ku datang bertali arus. Sesungguhnya pertemuan secara tidak dirancang dengan editor sebuah agensi pengembangan penulisan sangat bermakna bagi seseorang penulis. Apatah lagi penulis kecil sepertiku ini. Menulis secara picisan dengan perspektif tersendiri. Nnamun syukurlah ada juga kalangan yang meminati tulisan ku yang tak seberapa ini.

Saat membuka emailku pagi tadi sang editor penerbitan tersebut memohon untuk aku menyertakan maklumat diriku yang lebih terperinci tentang biodata diri termasuk nombor akun bank dan nama banknya sekali!!!!

Bagi seorang penulis, wang ringgit bukanlah segalanya walaupun ia memberi sedikit kelegaan. Namun yang lebih bermakna bagi seorang penulis adalah bila karyanya diterbitkan di media cetak dan dibaca oleh ribuan pembaca seluruh negara. Terasa sedikit kebanggaan bila tulisannya tersiar dan terpapar dalam pelbagai media massa. 

Ya Allah Ya Tuhanku...kekalkan semangatku ini dalam penulisanku yang berikutnya.......

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin