Indahnya Kundasang......

>> Tuesday, October 25, 2011

Asyik Sabah jer!!!!! Ada apa-apa ke? Gitulah sms yang diterima dari Encik Adanan Ahamad, rakan pesara yang saya anggap sebagai mentor.

Hehehehe, saya membalas sms tersebut dengan menambah gelak sepi tersebut dengan mengatakan sambil tengok--tengok anak di Sabah bah!!!!!

Encik Adanan adalah rakan pensyarah yang menjadi teman sewaktu kunjungan kali pertama ke negeri Bawah Bayu pada tahun 2005. Waktu tu, kami sama-sama dalam kontijen MPTAA dalam Kagum Olahraga Kebangsaan 2005 yang dikelolakan oleh Maktab Perguruan Gaya di Komplek Sukan Likas.

Kunjungan ke Sabah pada 21 hingga 24 Oktober yang lalu menambah koleksi pengalaman pengembaraan di bumi Allah swt ini. Dengan cuaca sejuk sekitar 20 darjah Celcius menjadikan kedinginan Kundasang di Banjaran Crocker sungguh mengasyikkan. Bermalam di sana tambah mengujakan.

Sudah kerap ke Sabah, inilah kali pertama saya menginap di bumi Kundasang. Tambah menyeronokkan, bila Kundasang sedang mengadakan Pesta Kubis yang merupakan acara tahunan para pekebun sayur di Kundasang. Memang bumi Kundasang bukan saja sejuk dan dingin tapi kaya dengan sayur--sayuran segar. Madu lebah juga sangat mudah didapati tapi macam biasalah kena tahu membezakan yang ori dan yang campur gula!!!!!

Kundasang!, saya akan bertamu lagi ke sana!!!!!!!Tunggulah kehadiranku lagi!!!!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin