Penat giler...

>> Sunday, January 10, 2010

Minggu pertama sesi kuliah yang bermula 4 Januari lalu sungguh memenatkan!!! saya masih terkial-kial untuk menyesuaikan diri. Nak buat Lam PT pun dah bingung. Tapi bila berdepan dengan student, sejam rasa sekejap jer.. minggu ni, kira dapatlah jumpa semua student yang akan saya hadapi sepanjang semester ni. Tiga unit jer dengan jumlah jam sebanyak 9 jam. 3 jam bagi setiap unit. No problem bro...

Ada seperkara dua yang menjadikan saya amat penat pada minggu lepas. Berjalan dan duduk lama -lama di Dewan Kuliah A kerana sesi taklimat perancangan awal tahun dan sesi taklimat peperiksaan. Berjalan dari JIP ke DK A amat memenatkan. Tapi apakan daya, itukan kewajipan jua.

Makin tambah penat bila perut buat hal. Nature call gitu..terpaksa turun dari makmal komputer menuju tandas OKU di tepi unit peperiksaan. Dah sampai, bekalan air pula tiada. Cari pula tempat lain. Kadang2 sedih juga bila kemudahan untuk kes orang macam saya tidak diambil perhatian oleh orang lain. Waktu cuti panjang dulu dah bagitau tolong repair tapi dok macam tu juga..

Akhirnya, hati tambah boring bila orang kuat JTP bagitau saya tak boleh guna MK sepanjang semester dan diminta mencari tempat lain untuk tujuan kuliah.. Nampaknya terpaksalah saya cari tempat lain........

Terfikir juga untuk plan B...balik jer ke sekolah yang dekat rumah tapi tak sampai hati pula bila tengok wajah-wajah student...tapi kalu dah terpaksa, apa boleh buat.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin