Dengarlah cerita kami.....(3)

>> Tuesday, January 26, 2010

Pergi hospital....Buang masa jer!!!!! gitu bunyi luahan hati seorang pelatih. Bayangkan, betapa susahnya kami kalau nak pergi hospital!!!Bila sampai hospital, doktor akan tanya, sakit apa? Lepas tu, tulis nama jenis ubat dan pergi dispensari ambil paracetemol( panadol) dan sebagainya. Lepas tunggu lagi kereta datang ambil.

Bila kami nak pergi, kami perlu gi dapat surat dari sebuah jabatan, pas tu cari tutor, pas tu gi tunggu kat lobi pejabat untuk dapat kenderaan. Bayangkan kalu tutor tak ada, atau tutor tiada di jabatan, kami kena telepon dan cari di mana kau berada wahai tutorku!!! Oh!!!seksanya, kalu sakit di sini. Dahlah sakit, terpaksalah pula melalui berbagai birokrasi..

Syor mereka, selaku sebuah institusi yang bakal mengeluarkan graduan, tidak bolehkah kita mewujudkan sebuah bilik rawatan siapkan dengan pengamal perubatan. Kami tak perlu lagi isi borang itu ini, jumpa orang itu ini, tak payah tunggu itu ini, tak payah tabik orang itu ini dan banyaklah tak payahnya jika kita ada bilik rawatan.. kami juga tak payah balik asrama jika sakit, boleh duduk di bilik rawatan sahaja..

Encik,,,waktu kami di sekolah dulupun ada bilik rawatan, takkan kita tak boleh wujudkan bilik rawatan.....fikir-fikirkan lah

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin