Syukur dan terima kasih.....

>> Tuesday, September 27, 2011

I.Allah, saya sekeluarga akan datang dan akan bawa satu menu, gitulah kata Safura dalam smsnya sebelum tu. Rupanya bila dia datang bersama dengan suaminya; Zamri dan tiga orang anaknya bukan satu malah tiga ke empat yang dibawanya. Baik benor sahabat sorang ni.

Teman nak bawa apa? tanya pula Hamidon Zain sehari sebelum jamuan raya tersebut.

Ha...deme bawaklah ayam pansoh!!!!, itu pula permintaan saya kerana Hamidon yang pernah lama bertugas di Sarawak dan isterinya Sal; pun orang Bumi Kenyalang.

Dilmi dan isterinya,Ita; serta empat orang anaknya yang sampai dulu membawa bersama seplastik buah mempelam cokanan. Dia yang bertugas di Manjung bertemu semula setelah 21 tahun berpisah di IBKL.Mempelamnya memang manis dan katanya berbuah lebat di rumahnya.

Halim Kamarudin dan isterinya Suhaiza serta dua orang anaknya menyusul sampai dalam suasana hujan gerimis .Halim juga datang dari Kuala Kangsar selepas mengunjungi anaknya di sebuah sekolah berasrama. Babynya berumur sekitar empat bulan sempat lena di sofa.

Razak Malik dan isterinya serta dua orang anaknya tak pernah mis menerima jemputan saya sekeluarga. Riuh bertanya, sama ada ayam pansoh dah sampai ke belum sebab Hamidon dah war-warkan sebelumnya tentang benda tu.

Syukur jua akhirnya, ramai rakan bekas IBKL 87--89 hadir walaupun ada yang tidak dapat bersama kerana juga menerima tetamu di rumah mereka. Apapun, jamuan raya tersebut menemukan ramai saudara mara serta jiran-jiran dan kawan-kawan anak-anakku. Yang pasti, semua menu yang disediakan habis dimakan. Bak kata orang, tiadalah yang terbuang ke dalam tong sampah.

Kepada semua yang hadir dalam jamuan raya yang serba sederhana itu, jutaan terima kasih dan syukur Alhamdulillah saya dan keluarga ucapkan. Dan tentulah terima kasih yang tidak terhingga buat isteri tersayang; Hasnora Ismail atas tungkus lumusnya menyediakan menu pada hari tu.

InsyaAllah, majlis berikutnya akan diadakan lagi.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin