Rumah oh pahat........

>> Thursday, July 7, 2011

Majlisnya dah berakhir, pembesar yang dijemput khas pun dah pulang. Ucapan yang mengiringi majlis pun dah dihadam dengan baik oleh sidang hadirin. Tepukan gemuruh usah dikira lagi. Bunyinya menggema di dewan yang permai. Semua hadirin tumpang gembira bila nama setiap penerima anugerah yang berprestij dipersilakan naik. Sijilnya ditampal reben dan dihadiahkan di atas pentas yang puspawarna.

Cumanya, sidang yang permai dan baru berakhir tadi mula bertukar menjadi sesi soksek-soksek yang mengocak kemeriahan tadi. Dari seorang ke seorang, ceritanya meniti dari bibir ke bibir. Siapa yang mencalonkan dia? Macam mana dia tu boleh tercalon? Kenapa orang tu tidak tercalon?

Lebih suram lagi, bila soal proses pemilihan calon dipersoalkan. Siapa yang menjalankan pemilihan? Bagaimana pemilihan dibuat? Siapa panelnya? Bila mesyuarat panelnya? Kenapa aku tak dijemput dalam mesyuarat panel tersebut? Ramai KJ tak dimaklumkan tentang mesyuarat pemilihan tersebut. Gitulah, persoalan yang berlegar di kalangan ramai warga.

Ahhhh!!!!!gitulah pahat dan rumah, atau rumah dan pahat, pahat yang salah ke atau rumah yang bermasalah!!!!!!Tanyalah tukang rumah, tentu ada jawapannya.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin