Biar jadi teladan...

>> Sunday, April 11, 2010

Entri ni saya rakamkan untuk menceritakan detik-detik cemerlang anak sulung kami yang kini sedang menunggu panggilan untuk menyambung pengajiannya. Sabtu, 10 April, pihak SEMSAS telah menjemput semua ibubapa termasuk saya sekeluarga untuk menghadiri majlis anugerah gemilang SEMSAS kali ke 34. Jemputan disampaikan melalui panggilan telefon dan disusuli dengan surat rasmi.

Alhamdulillah, kami enam beranak bertolak ke Kuantan dengan Kenari WLW 9681. Berbekalkan nasi lemak daun pisang dan air mineral, perjalanan mengambil masa hampir tiga jam. Majlis baru bermula waktu saya berjalan masuk ke dewan.

Selepas ucapan Pengetua, ada sedikit persembahan pelajar. Okey juga, hilang sikit rasa penat sebab jalan bertongkat ni.. pasukan assamble muzik gitu. main lagu pukul 3 pagi ciptaan P. Ramlee.

Sampai acara penyampaian hadiah, pelajar-pelajar cemerlang dipanggil. Bermula dengan pelajar Tingkatan 1.2,3 dan 4..Akhirnya tiba giliran anak kami bersama rakan-rakannya yang turut cemerlang dalam SPM 2009 yang lalu. Dengan rasa bangga, saya bertepuk tangan sewaktu anak sulung kami dipanggil untuk menerima anugerah..Alhamdulillah....semoga dia menjadi contoh kepada adik-adiknya yang memandang dari bawah pentas...

Kini,dia sedang menunggu penempatan setelah menghadiri temuduga dengan pihak JPA dan akan menghadiri educamp anjuran Universiti Teknologi Petronas pulak...

Terima kasih Pengetua dan seluruh guru-guru SEMSAS dan para warganya...
Alhamdulillah.......

2 comments:

♥ Cik NaD ♥ April 11, 2010 at 4:32 PM  

tahniah buat encik dan anak encik. pastinye sejuk perut isteri encik. smoga beliau terus cemerlang dan menjadi anak yang baik kelak..

Admin April 12, 2010 at 8:54 AM  

alhamdulillah..
tahniah utk sumeny..=)

Blog Widget by LinkWithin