Catatan Umrah kali Kedua

>> Friday, March 23, 2012

Alhamdulillah, bersyukur kehadrat Ilahi kerana untuk kali keduanya, saya dan isteri tersayang diberi kesempatan untuk menjadi tetamuNya sepanjang cuti pertengahan semester yang lalu. Rombongan kami yang berlepas dengan Oman Air pada jam 7.30 pagi, 9 Mac 2012 yang lalu. Penerbangan WY 0828 Oman Air dengan pesawat 747 terbang merentasi lautan Hindi dan benua kecil India menuju Muscat dengan mengambil masa kira-kira tujuh jam.

Selepas transit di Oman sekitar enam jam, penerbangan diteruskan dengan pesawat Boeing kira-kira jam 4.30 petang waktu Oman dan selamat mendarat di Lapangan terbang Antarabangsa King Abdul Aziz Jeddah kira-kira jam 8.00 malam waktu Saudi. Sedikit info tentang matawang Royal Oman Rial; 100 SR hanya bersamaan dengan ROR 10. Perggghhh...tapi sempat laa pekena sepinggan nasi Arab kongsi berdua yang harganya SR23.00. Selepas selesai solat jamak Magrib dan Isya, perjalanan diteruskan dengan bas menuju Madinaltul Munawwarah.

Alhamdulillah, sekitar jam 2.00 pagi kami selamat tiba di bandar tersebut. Cuaca agak sejuk, sekitar 20 Celcius gitu. Hotel Waseel AlReem yang terletak kira-kira 50 meter menjadi kediaman rasmi rombongan umrah Putra Nilai Holidays Services Sdn Bhd untuk tempoh empat malam kami di bandar kedua suci umat Islam. Alhamdulillahhhh....

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin